torstai 28. tammikuuta 2016

AAMUPALAPOSTAUS

118 Avokadotoastit & mango-banaanijuoma
- täysjyväpaahtoleipää/avokadoa/pinaattia/tomaattia/juustoa/mustapippuria + banaania/mangoa/mantelimaitoa

Täytä leivät haluamillasi täytteillä ja laita  päällekkäin voileipägrilliin. Toastin valmistumisen aikana voit valmistaa helpon ja raikkaan smoothien; kaikki ainekset blenderiin ja onkin jo valmista (Huom! kuva on otettu ennen grillausta)085 Tuorepuuro
- mantelimaitoa/kaurahiutaleita/chia-siemeniä + hedelmiä/marjoja

Annoskoosta riippuen voit varioida ainemääriä, kuten tahdot. Perusohjeessa mantelimaito, kaurahiutaleet ja chiat sekoitetaan yhteen ja annetaan tekeytyä yön yli. Vinkki! Jos puuroon haluaa makeutta, kannattaa kokeilla banaania. Olen julkaissut pari tuorepuuroreseptiä blogissa, voit käydä lukemassa ne täältä. 024 Kirpsakka smoothiebowl
- puolukkaa/mansikkaa/mantelimaitoa/pähkinöitä/kookoshiutaleita

Kaikki ainekset voi heittää keskenään blenderiin ja surauttaa tasaiseksi sekä maustaa haluamallaan tavalla. Yleensä tykkään myös lisätä maustamatonta jogurttia smoothieiden pohjaksi :-) 105 Täysjyväleipä
- täysjyväleipää/kananmunaa/pinaattia/levite

Laita leivälle jokin levite (esim. avokadoa, margariinia) ja keitä kananmunat. Lisukkeeksi voi lisätä hieman vihreää, kuten mun tapauksessa pinaattia. 090 Aurinkoinen vitamiinipommi
- porkkanaa/appelsiinia/vettä

Nämäkin ainekset voi laittaa samalla kertaa blenderiin tai mehulinkoon. Tähän mennessä olen pärjännyt ihan blenderin voimin! Veden määrä kannattaa selvittää kokeilemalla. 073 Chiavanukas
- mantelimaitoa/chia-siemeniä/vaniljaa/marjoja/hedelmiä/pähkinöitä

Yhteen annokseen vanukasta tarvitset noin 2,5 rkl chiasiemeniä, 2 dl mantelimaitoa/muuta nestettä ja mausteeksi esim. vaniljaa tai kanelia. Sekoita kaikki yhteen ja anna tekeytyä jääkaapissa yön yli. Jos mahdollista, sekoita kerran uudelleen, etteivätt siemenet muodosta paakkuja! Pähkinät, banaania (piilossa pohjalla) ja mansikat lisäsin vasta aamulla, mutta joskus sekoitan nekin valmiiksi joukkoon. 036 Smoothiebowl
- pinaattia/maitorahkaa/marjoja/banaania/chiaa/pähkinöitä

Tässäkin kaikki aineet blenderiin sekaisin ja tasaiseksi! Pinaatti on siitä loistava, että se ei juuri maistu miltään ja sitä saa helposti upotettua smoothieihin!

// Moikka! Tammikuun ajan oon katsonut hiukan tarkemmin mitä olen suuhuni laittanut. Innostuin kuvaamaan joitakin mun aamupaloja, josta syntyikin idea toteuttaa tällainen postaus. Huomasin myös postausta tehdessäni, että oon jälleen alkanut käyttää banaania, chiaa, mantelimaitoa sekä avokadoa enemmän. Jätin koko kombon tauolle muutama kuukausi sitten, koska mun olo tuntui turvonneelta. En osaa sanoa mistä tää johtuisi, mutta mulla on vähän samanlaisia tuntemuksia nyt kun olen ne ottanut taas käyttöön. Viimeaikaisimpiin ihastuksiin kuuluvat pinaatti, mango, chia-siemenet & appelsiini! Millaiset aamupalatottumukset teillä on, syöttekö ollenkaan vai ootteko kuin mä ja valmistatte milloin minkäkinlaisia smoothieita ja puuroja? :-) Heittäkää ihmeessä kommenttia, että mitä piditte postauksesta? Voisin tehdä samanlaisen postauksen myös mun lemppariruoista, olisiko tällaiselle kiinnostusta? 

PS: Kaikki reseptit ovat sovellettavissa oman maun mukaisiksi

4 kommenttia:

  1. Oi mikä postaus! Kiva saada uusia aamupalavinkkejä :)

    http://more-than-we.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä vähän aavistelinkin, että tämä postaus voisi tulla jollekin tarpeeseen! Ihana siis kuulla, että tykkäsit, Heidi :-)

      Poista
  2. Oioi, ihania reseptejä! Pakko kokeilla näitä :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi Sofia kiitos <3 Ja ehdottomasti suosittelen kokeilemaan, kaikki on nopeita ja helppoja toteutettavia!

      Poista