keskiviikko 3. heinäkuuta 2013

Chania part 5

päivä 7 Kreeta, Hania 2013 (matka & ostokset) 2241 Kreeta, Hania 2013 (matka & ostokset) 2246 Kreeta, Hania 2013 (matka & ostokset) 2255 ^tota mainostettiin *lelukauppana*, mut siel oli ihan kaikkee! Siel oli tosi paljo kaikkia kynsijuttuja ja ostinki muutamat kynsijutut, mut ostospostauksessa niistä lisää. Toi oli sellanen halpa sekatavaratalo. Kreeta, Hania 2013 (matka & ostokset) 2293 Kreeta, Hania 2013 (matka & ostokset) 2283 Kreeta, Hania 2013 (matka & ostokset) 2308 Kreeta, Hania 2013 (matka & ostokset) 2320 Kreeta, Hania 2013 (matka & ostokset) 2316 Nonni, ylhäällä olevissa kuvissa tokavikaa päivää paketissa :/ Oli masentavaa ajatella, että seuraavana päivänä olis lähtö! No, me yritettiin ottaa vielä ilo irti kaikesta mahollisesta :) Aamulla 'perinteestä' poiketen, lähettiinkin aamupalalle jonnekin muualle. Meidän hotelli oli älyttömän hyvällä paikalla, mut etäisyydet oli ainakin lähimpiin ruokapaikkoihin tosi pitkät. No kierreltiin hetki ja etittiin hyvää paikkaa. Löydettiin Kato Daratsosta ihana kahvila nimeltä MONTEPNO :) Otin täytetyn Croissantin ja appelsiinimehun + jälkkäriks donitsin. Hinnat on tuolla joissain paikoissa tosi halpoja ja tuolla kahvilassa oli ihan mahtavia juttuja (sieltä sai varmaan mitä vaan = kakkuja, pipareita, jäätelöö, ruokaa, leivonnaisia..) Hinnat oli niin alhasia ainakin tossa paikassa, että sitä vaan miettii, että miks ei Suomessakin vois olla noin halpaa.. Kun oltiin valmiita, niin lähettiin siinä lähellä käymään kauppakeskus Jumbossa, jossa oli pitänyt käydä aikasemminkin. Kuten tuolla ylempänä mainitsinkin, niin sieltä sai oikeastaan ihan kaikkea! Meillä oli uikkarit suoraan vaatteiden alla ja mentiin siitä sitte suoraan uimaan. Yritettiin mennä jollekin toiselle rannalle, ku sille missä oltiin, mut ne muut viereiset rannat oli niin täynnä, et tultiin kumminkin siihen, missä oltiin oltu, koska siinä ei ollu niin paljoa ihmisiä. Aallot oli tona päivänä kaikista korkeimmat ja nyt se oikeasti sattui, kun aalto heitti rantaan. Sain vielä tosi hyvin brunaa! meinasin saada vähän liikaakin, koska olin unohtanut nassusta aurinkorasvan ja ihoo poltteli ja kirveli hotellilla.. Tykkään niin paljon siitä, kun mun hiukset ja kulmakarvat on vaalentunu! Tultiin rantsusta hotellille ja suihkuun, yms... Kun oltiin valmiit, niin lähettiin vanhaankaupunkiin. Mentiin syömään ensimmäistä kertaa satamaan. Ennen ruokaa meille tuotiin juomat, joissa kuulemma oli anista, uuzoa ja spritea :D ihan juotavaahan se oli, vaikken kokonaan juonutkaan! Söin ton souvlaki-lihavartaan ja kuten muistin, nii ei se ollu kovin hyvää, ihan syötävää. Ruuan jälkeen kierreltiin vielä vanhassa kaupungissa, tarkotuksena oli mennä aiemmin nähtyyn Frozen-yoghurt paikkaan, muttei jaksettu, koska saatiin jälkiruuaksi jäätelöt. Tehtiin vielä viimesiä ostoksia ja lähettiin hotellille, tietoisina siitä, että seuraavana päivänä olisi lähtö kotiin :(
Päivä 8 Kreeta, Hania 2013 (matka & ostokset) 2343 Kreeta, Hania 2013 (matka & ostokset) 2348 Kreeta, Hania 2013 (matka & ostokset) 2376 Kreeta, Hania 2013 (matka & ostokset) 2353 Kreeta, Hania 2013 (matka & ostokset) 2370 Kreeta, Hania 2013 (matka & ostokset) 2373 Ne oli sitte siinä :( Viimesen päivän kuvat on tosi sekasessa järjestyksessä, mut en keksiny parempaa tapaa. Aamulla käytiin vielä Montepnossa ja oltaisiin menty nopeasti käymään jumbossakin, mutta ei muistettu että on lauantai ja tajuttiin, että se aukeais vasta kymmeneltä. No tultiin sitten suoraan hotellille, suljettiin laukut ja mentiin hotellin aulaan oottelemaan bussia. Sieltä se bussi sitten ilmesty ja lähettiin kohti lentokenttää.. Lentokentällä päästiin nopeasti laukuista eroon ja mentiin turvatarkastukseen, jonka jälkeen mentiin Tax Freehin ja ostettii jotain pieniä juttuja. Jouduttiin jonkun aikaa oottelemaan koneeseen pääsyä, mut ei se haitannut. Koneessa tajuttiin vasta, että ollaan oikeasti lähössä takaisin Suomeen.. Meillä oli lentokoneeseen tilattu paluulennolle ruoka, koska ei keretty kunnon ruokaa syödä Kreikan puolella. En tykännyt ryyasta salaattia, leipää ja jälkiruokaa lukuunottamatta. Pihvi, toisinsanoen lihapulla oli liian pippurinen ja muusi kuivaa. No niinhän se lentokoneruoka aina on. Back in Finland. Ja kyllä kesti saada laukut. Lähettiin sitte bussilla lentoparkkiin ja kohti kotia. Matkalla oli pakko pysähtyy ABC:llä haukkaamassa jotain, ku tuli nälkä. Pakko kyllä sanoa, että oli ihan mahtava reissu, kun Johannakin oli mukana. Haluun ehdottomasti mennä tonne vielä joskus uudestaan. Ja voin vain kehua meidän hotelli Kedrissosta :)

1. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

1. mä sanoinkin, että vaikka oli pitkät välimatkat.

2. oot onnistunut napsimaan ihan täyddellisiä lomakuvia! :)

3. Wautsi, aivan loistavia kuvia, sekä todella ihana blogi sinulla! :--) liityin lukijaksi!

romukuvailee.blogspot.fi

4. oi ihania kuvia ja oon toooosi kade, et pääsit tonne :))
    PS. käytkö kommaan mulle kans? :)

» both-sides-of-my-life.blogspot.fi

5. Kiva yksinkertainen ulkoasu ja kuvat on sika ihania! :)

6. nyt iski hirvee lomakuume! aivan ihania kuvia :)

1. haha, mäki haluisin takas johkuu lämpösee! kiitos :)