maanantai 24. kesäkuuta 2013

Chania part 1

Päivä 1 : Kreeta, Hania 2013 (matka & ostokset) 234 Kreeta, Hania 2013 (matka & ostokset) 199 Kreeta, Hania 2013 (matka & ostokset) 205
Kreeta, Hania 2013 (matka & ostokset) 184 Kreeta, Hania 2013 (matka & ostokset) 162 Kreeta, Hania 2013 (matka & ostokset) 309 Kreeta, Hania 2013 (matka & ostokset) 160 Kreeta, Hania 2013 (matka & ostokset) 349 Noni, tässä on nyt ekan päivän kuvia ylhäällä ja alhaalla toisen päivän :) Lähettiin siis aamuyöstä ennen puolta kolmea ajamaan Helsinki-Vantaalle ja lento lähti joskus seitsemän aikoihin ja oltiin puolelta päivin perillä. Meillä oli koko loppupäivä aikaa ja kerettiin jo ekana päivänä nähdä hirveesti kaikkea. Jalat kiittää sen kaiken kävelyn jälkeen. Käveltiin muun muassa vanhaan kaupunkiin ja nähtiin se Hanian kuuluisa Venetsialainen satama. Käytiin myös syömässä heti kun päästiin perille, koska meillä ei ollut lentokoneessa menomatkalle varattu ruokaa :)
PÄIVÄ 2 :
Kreeta, Hania 2013 (matka & ostokset) 407 Kreeta, Hania 2013 (matka & ostokset) 445 Kreeta, Hania 2013 (matka & ostokset) 468 Kreeta, Hania 2013 (matka & ostokset) 523 Kreeta, Hania 2013 (matka & ostokset) 553 Kreeta, Hania 2013 (matka & ostokset) 563 Kreeta, Hania 2013 (matka & ostokset) 585 Kreeta, Hania 2013 (matka & ostokset) 605 Kreeta, Hania 2013 (matka & ostokset) 590 Kreeta, Hania 2013 (matka & ostokset) 725 Kreeta, Hania 2013 (matka & ostokset) 874 Kreeta, Hania 2013 (matka & ostokset) 714 Kreeta, Hania 2013 (matka & ostokset) 811 Kreeta, Hania 2013 (matka & ostokset) 693 Ja tossa ylempänä sitte toisen päivän kuvia. Herättiin hyvin nukutun yön jälkeen ja koska oltiin käyty edellisenä päivänä kaupassa, tehtiin oma aamupala. Heti aamusta mentiin rannalle uimaan. Oltiin vaan aurinkotuoleilla, luettiin ja tietysti otettiin brunaa ;) Vesi oli ekana päivänä aluksi vähän kylmää, mutta sitten siihenkin tottui! Ostettiin rantsussa Jossun kanssa jäätelöt, nams. Tultiin sitte rantsun jälkeen hotellille ja lähettiin syömään ja kiertelemään kauppoja ensimmäistä kertaa. Ostosmahdollisuudet oli mun mielestä tosi hyvät Haniassa & sillä hotellialueella, missä oltiin :) Meillä oli aika pitkä matka sinne Hanian *uuteen* keskustaan, jossa ne hienoimmat kaupat oli. Sen ostoskadun nimi on Skalidi ja sieltä löyty sitten ne kauan odotetut Zara, Pull&Bear, Bershka & Stradivarius! Vastapuolella tietä oli myös Benetton ja attr@ttivo. Alempa kadulla oli Oysho ja M.A.Cin liike. Ostoksia ei tehty sinä päivänä, koska satuttiin siihen aikaan, että kaupat on kiinni, kun kreikkalaisten on pakko viettää sitä siestaa.. Kun oltiin syöty ravintolassa, niin tarjoilija neuvo meille tien Starbucksiin, jossa käytiin kumminkin vasta illemmalla. Käveltiin sen sijaan Hanian Venetsialaisen sataman päähän ja aallonmurtajaa pitkin majakalle. Se pelkkä aallonmurtaja oli varmaan jo puoli kilometriä pitkä ja armottoman auringon alla siinä oli vähän sellanen tuskahiki ! No sen kävelyn jälkeen matkattiin takasin Starbucksiin juomaan ylihintaset mehut, tai mitkä nyt olikaan :D Johanna otti Raspberry Black Currantin ja mä tyydyin ihan appelsiinimehuun, kun en kahvista niin välitä. Äiskä otti sitte kahvin, joka oli huippukallis, haha! Kierreltiin sitten vielä sen jälkeen siinä jossain ja lähettiin kai sitten illasta hotellille. En muista enää! Sori hirveen pitkä teksti...

1. Vastaukset
    1. Kiitti :) meistäki oli kuvia, mut ku yritin laittaa niit tohon, nii ne pystykuvat veny ihan hölmöiks.. :) no seuraavaan postaukseen sitte <3

2. Tosi hienoja kuvia! :) Ja muutenki kiva blogi, yks lukija lisää ;)

3. Äää ihan sairaan ihania kuvia! Oot tosi nätti ja mukavan olonen blogi :-)

1. Äää, kiitos :) hyvä, et tykkäilet !

4. Upeita kuvia & oot todi kaunis! :-)
    Mikä kamera sulla on?

1. Voi kiitos :)♥ Mulla on Canon EOS 550D ! ja 50mm objektiivi + peruskitti :)

5. Ihania kuvia, voi vitsi et haluun päästä ulkomaille!

6. Ite oon menossa syksyllä haniaan:) muistatko paljon mm. Se kahvi tai mehu makso? Ku aattelin et vois sielläkin käydä ja missä se sijaitsee suunnilleen?:)

1. Uu, vähänkö ihanaa! otatko mut mukaa matkalaukkuun ;):) Jos siis starbucksia tarkotat, niin oli kyllä tosi kallista :D Toi appelsiinimehu (oli kyllä tosi iso) maksoi yli 4e ja kahvi lähemmäs 5e. Oli ne kyllä tosi hyviä, mutta silti tosi kalliita ne kaikki muutkin jutut!

Starbucks sijaitsee Hanian satamassa, siellä vähän peremmällä (en oikeen osaa selittää, mut jos katot ton linkin tuolta alempaan, niin siinä kartassa näkyy se 'sataman raja' ja sen aallonmurtajan/majakan kohalla se on. Kävelemällä löytyy parhaiten.. ei mekään ensin löydetty :D Kadun nimi on kalidanous, eli se löytyy turistikartasta melko varmasti, tai sitten kysyt neuvoa, niin kuin mekin :D tossa alhaalla toi linkki!

7. Ooh, ihan mielettömän upeita kuvia ja ihana blogi! Matkakuume vaan kasvaa kasvamistaan...

1. Kiitos :-) No niin kyllä mullakin näitä vanhoja kuvia katsoessa...